PROJEKTIMAJANDUS ON TULNUD, ET JÄÄDA

Kokkuvõte Antonio Nieto-Rodrigueze artiklist HBR (nov-dets 2021)

Projektimajanduse osakaal on viimastel aastatel väga suuresti kasvanud. Aastaks 2027 töötab projektijuhtimise alal tõenäoliselt umbes 88 miljonit inimest üle maailma ning projektipõhise majandustegevuse väärtus on jõudnud 20 triljoni dollarini. Kuid uuringud näitavad, et ainult 35% kogu maailmas läbiviidud projektidest on edukad – see tähendab, et raiskame tohutult aega, raha ja võimalusi.


Uue projektimajanduse eeliste ärakasutamiseks vajavad ettevõtted uut lähenemist projektijuhtimisele: me peame omaks võtma projektipõhise organisatsiooni struktuuri, tagama, et juhtidel oleks võimalik projekte tõhusalt toetada, ning koolitama juhte kaasaegse projektijuhtimise alal. Varasemast oluliselt rohkem tuleb operatsioonide jooksutamise (tootmine, IT, finants, müük ja teenindus) asemel keskenduda organisatsiooni muutmisele (innovatsioon, muudatuste juhtimine, agiilsus, pikaajaline väärtusloome).


CC on uut lõuendit juba kasutanud. Meile, kui konsultantidele-koolitajatele, loob see mudel väga selge raamistiku, milles oma klientidega kokku leppida. Samuti toob see esile peamised küsimused kommunikatsiooniplaani koostamiseks – olgu siis tegu organisatsiooniüleste muudatustega või väiksemate arendusprojektidega. Igal juhul on uus raam projekti kolmnurgale väga kasulik täiendus!

Autor pakub uut, täiendatud projektijuhtimise käsitlust. Agiilne ja traditsiooniline projektijuhtimine ei sõdi üksteisega. Muutustest juhitud maailmas ei saa ettevõtted rakendada kõigi oma projektide puhul ainult ühte metoodikat. Kuid selleks, et see oleks võimalik, vajame esmalt raamistikku, mis võimaldab kõigil organisatsioonis näha, mõista ja produktiivselt töötada projekti põhielementidega.

Antonio Nieto-Rodrigueze on loonud just sellise raamistiku juhtidele – üheleheküljelise strateegilise malli, mida ta nimetab projektilõuendiks. Kontseptsioon on inspireeritud Alex Osterwalderi ja Yves Pigneuri välja töötatud ärimudeli lõuendist.

 

CC on uut lõuendit juba kasutanud. Meile, kui konsultantidele-koolitajatele, loob see mudel väga selge raamistiku, milles oma klientidega kokku leppida. Samuti toob see esile peamised küsimused kommunikatsiooniplaani koostamiseks – olgu siis tegu organisatsiooniüleste muudatustega või väiksemate arendusprojektidega. Igal juhul on uus raam projekti kolmnurgale väga kasulik täiendus!


Eelmine
LEIA SEE "AINUÕIGE"!
Järgmine
MIS SABOTEERIB MEIE INNOVAATILISI IDEID JA JULGUST MUUDATUSI TEHA?

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: