Busy is the new stupid

„Busy is the new stupid“ ehk hõivatus ei ole märk arukusest.

See, et me kogu aeg midagi teeme, et tähenda, et me saame palju tehtud (ja oleme efektiivsed). Selleks, et informatsiooni ülekülluse juures oma aega efektiivselt juhtida, peatu korraks, hinda oma tegutsemist ning järgi seejärel paari lihtsat soovitust:
1. Mõtle: "Kas see viib mind eesmärgile lähemale?"

Selle eelduseks on muidugi, et me teame, mis meie eesmärgid on. Igaühel võiks olla pidevalt kuni 5 eesmärki, mille poole püüelda. Kui mingi tegevus päevaplaanis meid nende eesmärkide poole ei vii, siis võime selle edasi lükata, delegeerida või lihtsalt  ignoreerida.

2. Kas see on „minu aega väärt“?
Tuleb endalt küsida:

  • Kas mina olen õige inimene selle tegemiseks?  -  Kui ei ole, siis anna sellele, kes on õige inimene.
  • Kas praegu on õige aeg? Kui ei ole, siis millal on?
  • Kas mul on piisavalt informatsiooni? - Kui ei ole, siis ära alusta!

3. Tööta 90 minutiliste „tükkidena“

Keegi ei suuda lõputult töötada tippvormis. Optimaalne aeg keskendumiseks on kuni 90 minutit korraga, seejärel tuleb teha paus 15-20 minutiks. Paus aga ei tähenda e-kirjade kirjutamist – jaluta, mediteeri, siruta ennast, kasvõi tukasta, kui suudad.

4. Loo endale „aeg koopas“

See on Jim Collins’i kontseptsioon, mis tähendab eelkõige seda, et peame iga päev võtma aega mõtlemiseks. Kui pidevalt „rattas joosta“, siis lõpetame alati samas kohas. Me vajame aega mõtlemiseks ja reflekteerimiseks. Kas me teeme õigeid asju? Kas meie strateegia on õige? Kuidas saaksime oma kliente paremini teenindada? See on muidugi suur väljakutse kellelegi, kes kord juba „rattas jookseb“.

Nagu kõiki käitumuslikke harjumusi, tuleb ka ajaplaneerimist teadlikult harjutada – mistahes muutuse juurutamiseks on vaja vähemalt 30 päeva regulaarset praktiseerimist!


Eelmine
Kaugtöö müüdid
Järgmine
APPI, KUIDAS MA EI VIITSI!

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: