____________
Supervisiooni eesmärke:
lahenduste leidmine keerulistele olukordadele, sh klienditöös, meeskonnas, organisatsioonis
töötaja vaimne tervis, sh läbipõlemise ennetamine
eluterve töökultuuri loomine, arendamine, hoidmine
aidata vabaneda kogunenud pingetest
professionaalse identiteedi kujundamine
elukestva õppimise toetamine
Supervisiooni tulemusel:
analüüsivad osalejad süstemaatiliselt oma tööalast käitumist ja leiavad kohaseid toimimisviise väljakutsuvamates olukordades
on inimesed heas töötegemise vormis ning teevad kvaliteetset tööd
luuakse selgust ja leitakse lahendusi
toimub erialaste oskuste tõhusam kasutamine
taastub inimese töövõime ja kasvab töörõõm
Professionaalne superviisor:
On vastava väljaõppe saanud spetsialist, kes on kompetentne juhtima supervisiooni protsessi, mis toetab klienti tema seatud eesmärgi saavutamisel. Superviisor toetab klienti kliendi eesmärkide saavutamisel, oskuste, võimete ja isiksuse arendamisel just tema vajadustele vastaval viisil.
Supervisioon võib olla:
teemakeskne supervisioon, mis keskendub teemaga seotud hoiakute, teadmiste ja käitumise arendamisele
juhtumikeskne supervisioon, mis keskendub konkreetsete tööalaste juhtumite lahendamisele ning lahendustest õppetundide sõnastamisele
Supervisioon võib toimuda individuaalselt kui ka grupis/meeskonnas. Organisatsiooni supervisiooni puhul töötatakse organisatsiooni võtmeisikutega.
Supervisiooni maht:
Soovitav individuaalse supervisiooni maht ühe kliendiga individuaalsessioonide vormis on 6-8 korda (korraga 1,5 h)
Soovitav meeskonnasupervisiooni maht ühele meeskonnale on alates 4-6 korda (korraga min 2 h)
____________
____________